środa, 30 sierpnia 2017

12. "FURIA" MICHAŁ LAREK



Autor: MICHAŁ LAREK
Tytuł: FURIA
Wydawnictwo: CZWARTA STRONA
Ocena: 4.5/5
Polecam: TAK



"Swoją drogą niezły był z niego zawodnik. Skuteczność na rynku
seksualnym niemal stuprocentowa. Co on miał takiego w sobie, że tak 
przyciągał te baby? Gadkę, oczy, mięśnie, zapach? Pani prokurator,
profesor, policjantka. Gdzie tkwi cholerny haczyk? Może feromony?
Na pewno feromony! Bo co innego?"


Najnowsza powieść kryminalna Michała Larka chodziła za mną jeszcze przed samą premierą. Konto instagramowe Autora śledzę od jakiegoś już czasu, więc każde zdjęcie umieszczone na Jego koncie, a związane bezpośrednio z nowym kryminałem, powodowało, że tym niecierpliwiej wyczekiwałam momentu, kiedy będę mogła mieć go [kryminał] w swoich rękach. Co zabawniejsze? Samą książkę kupiłam w dniu premiery razem z "We wspólnym rytmie" Jojo Moyes podczas mojego pobytu nad polskim morzem jako swego rodzaju pamiątkę, będąc w "odwiedzinach" w Gdańsku. I mimo, że jest to niewątpliwie przepiękne miasto? Moja wycieczka była kompletną klapą; nie dopisała pogoda, połamały mi się okulary... Wszystko było "nie tak" jak sobie z moim Lubym zaplanowaliśmy... Co zatem uratowało ten wyjazd? Właśnie "Furia". Kiedy już miałam książkę? Nic nie mogło tego uczucia radości i podekscytowania już zepsuć. Zatem do Chłapowa, wracałam już w zupełnie innym nastroju, popijając przepyszną kawkę ze Starbucksa i nucąc razem z radiem pod nosem.

~

O czym jest "Furia"? W lesie zostają odnalezione zwłoki atrakcyjnej kobiety i niestety jak później się okaże, nie będą one ostatnimi, które pojawią się w trakcie prowadzonego śledztwa. Zeznania świadków są dosyć spójne w kwestii samego sprawcy - każdy opisuje go podobnie - ciemniejsza karnacja, ciemne włosy, przystojny, typowy czaruś i uwodziciel, nic dziwnego zatem, że jest w stanie owinąć sobie każdą kobietę wokół palca. Jednak skoro ma tak duże powodzenie, skąd w nim potrzeba mordowania? Policja rozpoczyna polowanie. Początkowo śledztwem zajmować będzie się nowa posterunkowa Katia Domagała, oraz legenda poznańskiej policji - "Harry". W trakcie dochodzenia dołączą do nich również inni policjanci, co początkowo powodowało lekkie zdezorientowanie z mojej strony, ponieważ pseudonimy i nazwiska przeplatające się na kartach powieści sprawiały, że gubiłam się momentami kto jest kim. 



"- Po pewnym czasie zorientowałem się, że widok kobiet
strasznie mnie podnieca - oznajmił morderca. - Gdy 
spotkałem jakąś, nieważne gdzie, czy w kościele, czy w sklepie,
czy w pracy, robiłem wszystko, żeby pójść z nią do łóżka." 

Czy to moje szczęście z faktu posiadania wyczekiwanego kryminału było uzasadnione? Jak najbardziej tak! Przyznam szczerze, że do tej pory nie przeczytałam żadnej recenzji dotyczącej "Furii", więc nie wiem jaki jest odbiór czytelników, w każdym bądź razie ja jestem absolutnie na 
T A K. Dlaczego? Ponieważ książka spełnia moje oczekiwania dotyczące polskiej powieści sensacyjnej. Jest akcja, są polskie realia lat dziewięćdziesiątych, jeśli więc nie straszne są Wam przekleństwa, dosadne dialogi, oraz uzależniony od seksu seryjny morderca? To jest to książka w sam raz dla Was. Nie oczekujcie jednak studium czy profilu seryjnego mordercy, nie o to przecież chodzi w kryminale, prawda? Ja książkę odkładam na półkę biblioteczki, czekając niecierpliwie na kolejny tom z serii "Dekada". Teraz Wasza kolej, by po nią sięgnąć. Miłej lektury! :)

26 komentarzy:

  1. Trochę przypomina mi to Nielegalnych/Niewiernych/Niesmieryelnych swiją stylistyką, ale podejrzewam, że tak właśnie ma być. Osobiście przeczytałam w tym roku skoro kryminałów i teraz nadganiamy zaległości wszystkich innych gatunkach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja staram się czytać na zmianę, w końcu nie samym kryminałem człowiek żyje :) Tylko tak się zastanawiam, czytałaś "Furię"? :) Bo nie do końca jest to dla mnie jasne z komentarza, a jeśli tak, to jestem ciekawa co o niej sądzisz :) Dziękuję za wizytę! :) Pozdrawiam ^^

      Usuń
  2. Od dawna już szukam jakiegoś dobrego kryminału.. ale jeśli chodzi o ten gatunek, to bardzo cieżko mnie przekonać do przeczytania poleconej ksiazki. Ale wiem jedno, na pewno przeczytam Furię, jak skończę stosik "koniecznie do zrecenzowania".
    Dziękuję Ci za tę recenzję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - jeśli lubisz kryminały, "Furia" powinna przypaść Ci do gustu :) Pozdrawiam serdecznie! ^^

      Usuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tej książce. Uwielbiam kryminały i z pewnością po ten sięgnę.
    Piękne zdjęcia ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam kryminały i od jakiegoś już czasu coraz bardziej przekonuję się do tych polskich, z przyjemnością odkrywając coraz to nowych pisarzy :) Książkę polecam! :) Pozdrawiam i dziękuję za miłe słowa 😘

      Usuń
  4. Ciekawie się zapowiada :) Piękna oprawa graficzna posta :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale wydaje się być wciągająca :)
    Pozdrawiam, Daria z book-night

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I taka rzeczywiście jest :) Dziękuję za wizytę i pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. Słyszałam wiele dobrego o tym autorze :) muszę poszukać jego książek. Recenzja świetna i super się czyta :) Zdjęcia MALOWNICZE i BAJECZNE!! Jesteś niesamowita!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ahhhh miód na moje serce - dziękuję ślicznie :) A książkę szczerze polecam! Dziękuję za wizytę i pozdrawiam! :)

      Usuń
  7. Aż dziwne, że polski autor jest w stanie napisać coś, co wywołuje takie wrażenia, bo do tej pory u mnie było słabo z rodzimymi pisarzami xd
    Piękne zdjęcia!!


    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, a co czytałaś, że tak słabe wrażenie na Tobie to wywarło? Ja czytałam wiele książek polskich autorów, głównie kryminały i bardzo mi się podobały :) Dziękuję za komplement <3 Dziękuję za wizytę i pozdrawiam! :)

      Usuń
  8. Zastanawia mnie ten tytuł. Jak widzę, w tej powieści jest niezła mieszanka z poplątaniem, a zły charakter to ciekawa postać :D
    Współczuję nieudanego pobytu w Gdańsku. Niestety pogoda nas w tym roku nie rozpieszcza, choć ja staram się korzystać z każdej chwili słońca i śniadania jadam na balkonie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że ta wizyta to był koszmar, nie tylko z powodów atmosferycznych, ale również bardzo prywatnych - w każdym bądź razie z pewnością nie wybiorę się do Gdańska w najbliższej przyszłości - ale z zakupu książki jestem bardzo zadowolona :) Ciesz się zatem dobrą pogodą i jakąś ciekawą lekturą :) Dziękuję za wizytę i pozdrawiam! :)

      Usuń
  9. Strasznie przyjemnie czyta się Twoje posty!:)
    A, że ja ostatnio zakochałam się w kryminałach, dopisuję "Furię" do mojej listy TBR!
    Buziaki!:*
    https://smallbigshelter.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ah dziękuję Ci za przemiłe słowa, nawet nie wiesz ile dla mnie znaczą 😌🌿 Dziekuje za wizytę i pozdrawiam 😘

      Usuń
  10. Dobrze, że zwróciłaś moją uwagę na ten tytuł, myślę, że to coś dla mnie :) Bardzo lubię takie klimaty i coraz częściej ufam polskim autorom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się spodoba 😘👍🏻

      Usuń
  11. Piękne zdjęcia <3 i taki ładny blog :) Będę tu częściej wpadać :)
    Chociaż nie czytam kryminałów, zaciekawiłaś mnie tą recenzja :)

    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za komplementy, wiele dla mnie znaczą 😘 A po książkę warto sięgnąć, a nóż Ci się spodoba 😉 Dziękuję za wizytę i pozdrawiam! 😘

    OdpowiedzUsuń
  13. Opis brzmi świetnie! Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce, ale skoro tak mocno polecasz, to chyba się skuszę :D
    Pozdrawiam :)
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skuś się skuś, warto czytać polskich autorów :) Dziękuję za wizytę i pozdrawiam! :*

      Usuń
  14. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce, ale Twoja recenzja sprawiła, że z chęcią bym ją przeczytała. Jestem bardzo zaciekawiona jej fabułą :)

    Pozdrawiam,
    oliviaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się spodoba jeśli po nią sięgniesz :)

      Usuń

Hej! Bardzo Ci dziękuję, że pojawiłaś/łeś się na moim blogu - będzie mi tym bardziej miło, kiedy zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Dziękuję! :)

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.