niedziela, 27 sierpnia 2017

11. "DZIEWCZYNA Z BROOKLYNU" GUILLAUME MUSSO



Autor: GUILLAUME MUSSO
Tytuł: DZIEWCZYNA Z BROOKLYNU
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO ALBATROS
Ocena: 5/5
Polecam: ZDECYDOWANIE TAK

"Prawda jest jak słońce. Pozwala wszystko zobaczyć,
z wyjątkiem siebie.

Victor Hugo"



Właśnie skończyłam czytać tą genialną książkę i mam wrażenie, jakby brakowało mi odpowiednich słów, żeby oddać jej to, co się jej zdecydowanie należy. "Dziewczyna z Brooklynu" jest absolutnie jedną z najlepszych pozycji, jakie czytałam w tym roku i dziękuję bogu książkowemu, że miałam okazję na nią trafić pośród setek postów, które dziennie pojawiają się w bookstagramowym świecie bloggerów na Instagramie :) O jej wyjątkowości i genialności świadczy chociażby prosty fakt - dla niej złamałam swoją stałą i niezmienną zasadę - jednocześnie? CZYTAM WYŁĄCZNIE JEDNĄ KSIĄŻKĘ! A co ja zrobiłam? Początkowo czytałam dwie, a potem odłożyłam na bok tą drugą, nie mogąc już się oderwać od książki Musso. I wiecie co? Warto było, oj warto! 

~

O co chodzi w samej powieści? Jak łatwo możemy się zorientować czytając opis książki, mamy tu do czynienia z wielką tajemnicą i konsekwencjami, jakie pociąga za sobą jej wyznanie. Kim jest Anna? Czy Raphaëlowi uda się odnaleźć ukochaną? Czy thriller może skończyć się happy endem? Na te pytania Wam nie odpowiem - ponieważ jak już dobrze wiecie, nie lubię spoilerów i staram się ich unikać w moich recenzjach - dając Wam szansę i sposobność, bycie mogli samodzielnie rozwikłać zagadkę i po prostu cieszyć się czytaniem. 


"Dziś wieczorem moja suknia cała pachnie przeszłością... 
Przybliż się, poczuj to pachnące wspomnienie.

Marceline Desbordes - Valmore


To co mogę Wam zdradzić, to fakt, że książka napisana jest w sposób genialny - świetna fabuła, wyraziści bohaterowi, mnóstwo wątków, zwrotów akcji, tajemnic i odkryć, na które natrafiamy raz po raz, dając się Musso wciągnąć w ten zawiły świat bez dyskusji, czy zawahania. Dodatkowym atutem książki jest fakt, że akcja dzieje się w dwóch krajach jednocześnie - we Francji i Stanach Zjednoczonych. Jednym z moich marzeń jest wizyta w Paryżu i Nowym Jorku, więc czytanie o tych dwóch miastach? Było czystą przyjemnością i dodatkowym atutem historii. Plusem jest też zakończenie książki - zaskakujące, porywające, wzruszające i jednocześnie mrożące krew w żyłach!

~

Przyznam zupełnie szczerze, że jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością Guillaume Musso, ale wiem, że z całą pewnością nie jest ostatnie. Zakochałam się w stylu autora, w sposobie w jaki tworzy świat, w jaki buduje go dzięki świetnym opisom i charyzmatycznym bohaterom. Jeśli ktoś z Was miał już przyjemność czytać którąś z pozostałych książek Musso - bardzo proszę o sugestię i rekomendację, po które szczególnie powinnam sięgnąć i dlaczego - z góry serdecznie dziękuję. Póki co odkładam na regał w biblioteczce "Dziewczynę z Brooklynu" z głośnym westchnieniem, licząc, że będziecie następnymi, którzy po nią sięgną. Miłej lektury!

56 komentarzy:

  1. Również jeszcze się nie spotkałam się z autorką. Mam ogromną chęć zajrzeć do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalka to autor, nie autorka i gorąco polecam :) Jeśli lubisz thrillery - to Musso jest w nich jak się okazuje świetny :) Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Hahah właśnie zobaczyłam :D Ta okładka jednak sugeruje, jakby książkę napisała kobieta. ,:D

      Usuń
  2. Książka jest genialna. Mnie porwała całkiem. Zapraszam do siebie na recenzję.
    Obserwuję bloga jako Monika Ch.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też! Nie mogłam się od niej oderwać, a jednocześnie dawkowałam czytanie, nie chcąc jej zbyt szybko przeczytać - przyznam szczerze, że ze smutkiem odkładam ją na półkę, bo naprawdę mnie wciągnęła i chcę więcej, więcej, więcej!!! Czytałaś inne pozycje Musso? Co polecasz? Dziękuję za wizytę i pozdrawiam ^^

      Usuń
  3. Moja siostra od kilku lat wielbi książki Musso, a ja zbieram się jak sójka za morze. Tym razem może sięgnę po nią szybciej. Twoja recenzja mnie zachęciła. Jak tylko nadrobię zaległości, lecę do biblioteki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, dziękuję ślicznie za Twoje słowa :* Ja w Musso zakochałam się od pierwszego przeczytania, że się tak wyrażę i z pewnością sięgnę po pozostałe książki :) Dziękuję za wizytę i pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Dominika, szatanico! Kiedy ja ma ją przeczytać? Tak mnie skusiłaś teraz, że szok...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej NAJSZYBCIEJ JAK TO MOŻLIWE - bo jest tego warta, naprawdę jest, NA-PRAW-DĘ! :)

      Usuń
  5. W mojej biblioteczce mam już 7 książek Musso i zakochałam się w jego twórczości zaczynajac od 'Wrócę po ciebie'.
    Podoba mi się odrobina magii która można znaleźć praktycznie w każdej jego książce, poza tym lekkość z jaka pisze jest niesamowita. 'Dziewczyna z Brooklynu' czeka na swoją kolei zaraz po skończeniu Mroza :)

    Na pewno polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ah tym bardziej nie mogę doczekać się, kiedy "dorwę" Jego pozostałe książki, coś czuję, że się polubimy :) Dziękuję za odwiedziny! :)

      Usuń
  6. Trafiam na same dobre recenzje tej książki i jestem pewna, że chciałabym ją przeczytać, tylko brakuje mi czasu i pieniędzy. Ale zrobię to. Obiecuję to sobie, bo Dziewczyna z Brooklynu przyciąga uwagę. W ogóle piękna okładka i te cytaty...
    Pozdrawiam, polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o pieniądze to znam ten ból - jest tyle świetnych książek na świecie i tak mało wciąż pieniędzy by je wszystkie mieć :) Ale na tą książkę warto wydać pieniądze, szczerze polecam! :)

      Usuń
  7. No i mnie przekonałaś! A miałam nic nie kupować :D I też nie potrafię czytać dwóch książek jednocześnie ;)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze, bo warta jest przeczytania! :) Ja też nie potrafię, dlatego odłożyłam "Furię" i oddałam się w całości lekturze "Dziewczyny..." :P Pozdrawiam :*

      Usuń
  8. Dużo słyszałam o autorze i chyba czas chwycić za jego książki. Recenzja rzetelna i bardzo miło się ją czytało. Lekko i przyjemnie a z drugiej strony bardzo mnie zaciekawiłaś. Chyba jutro wstąpię do księgarni i zobaczę, czy nie ma tej książki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa dotyczące samej recenzji - wiele dla mnie znaczą, a do księgarni koniecznie zajrzyj, nie pożałujesz :) Pozdrawiam i miłego poniedziałku życzę! :)

      Usuń
  9. W Paryżu byłam, a do Nowego Jorku marzy mi się wyjazd, więc rozumiem Cię doskonale :) Musso nie znam, ale skoro tak chwalisz tę książkę, to pewnie jest warta uwagi. Może kiedyś się skuszę, bo na razie unikam thrillerów.
    Piękne zdjęcia <3 Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komplementy - wiele dla mnie znaczą :) A co do samej książki - jak już zdecydujesz się na lekturę thrillera? Koniecznie zacznij od "Dziewczyny..." :) Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  10. Wow, jak przyjemnie sie czyta to, co piszesz! Widziałam ja setki razy na bookstagramie, ale jeszcze sie nie zebrałam w sobie, zeby po nią sięgnąć. Jeśli ja polecasz i (naprawde!!) bardzo mnie zaciekawiłeś i zachecilas to oznacza chyba jedno? - świetna recenzja 🙈

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie - bardzo mi miło, że tak myślisz :) A po książkę koniecznie sięgnij, bo jest naprawdę świetna :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  11. Dobra, bez kitu, przekonalas mnie! Dopisuję do listy zakupowej i już wiem co zasili moją półkę! Genialna recenzja, która mnie przekonała - zdecydowanie! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ahhh bardzo mi miło - na pewno Ci się spodoba! :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  12. Okładka jest tak myląca, że szok! Ale kiedyś czytałam "Wrócę po Ciebie" Musso, więc jak tylko wydano "Dziewczynę..." to od razu po nią ruszyłam do Empiku! I była świetna, nawet napisałam jej recenzję :) buziaki!

    https://come-book.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie! Kolejny dowód na to, że książki nie należy oceniać po okładce :) Chociaż z drugiej strony, nie zawiodłam się ani na "Dziewczynie...", ani na "Ogrodzie małych kroków" :) Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam! :)

      Usuń
  13. O jak miło. Nigdy jeszcze nie czytałam nic tego autora i jako pierwszą jego powieść to celowałam w Central Park, ale w takim razie jak napotkam na Dziewczynę z Brooklinu to też jej się przyjrzę :D

    Pozdrawiam!
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po raz pierwszy spotkałam się z Musso i już nie mogę się doczekać, kiedy będę miała możliwość sięgnąć po pozostałe :) Pozdrawiam i dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  14. Bardzo lubię tego autora i nie mogę się doczekać, aż poznam i tę historię :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze nie czytałam żadnej książki autora, ale wszystko przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam o niej w nowościach na jakiś miesiąc i już wtedy sobie obiecałam, że ją przeczytam! Nadal tego nie zrobiłam, ale po przeczytaniu tej recenzji chyba to przyspieszę ;)
    Pozdrawiam, Daria z book-night

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto! Naprawdę warto! :) Pozdrawiam i dziękuję za wizytę :)

      Usuń
  17. Ta książka jest świetna, bardzo mi się podobała i zgadzam się z Twoją recenzją :) Czytałam jeszcze dwie inne książki autora, ale chyba żadna nie urzekła mnie tak jak "Dziewczyna z Brooklynu". Chętnie poznam też inne jego książki :)
    Pozdrawiam :)
    czytanie-i-inne-przygody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam zamiar nadrobić pozostałe książki autora, bo bardzo spodobał mi się Jego styl pisania :) Dziękuję za wizytę i pozdrawiam! :)

      Usuń
  18. Ostatnio dużo słyszę o książce i często ją widzę, myślę, że muszę się nią zainteresować skoro tak dobra recenzja twoja i innych :)
    Pozdrawiam!
    http://onlybooks-jdb.blogspot.com/2017/08/wroc-za-mna.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto ją przeczytać, o ile lubisz thrillery :) Dziękuję za wizytę :) Pozdrawiam!

      Usuń
  19. Nigdy nie czytałam książki tego autora, ale ta książka jest wszędzie. Dosłownie - w s z ę d z i e ! Być może się skuszę i kupię ją :)

    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha ha ha dlatego ja się skusiłam na przeczytanie, bo książkę widziałam dosłownie wszędzie i poczułam, że muszę ją mieć - nie żałuję :) Dziękuję za wizytę :)

      Usuń
  20. Oj - kusisz, kusisz. xD
    Okładka tej książki jest przepiękna, opis zachęcający, opinie pozytywne - nic tylko czytać! xD
    Pozdrawiam! :)
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/2017/08/jakie-sekrety-skrywa-szpital.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuszę, kuszę - sorry not sorry :P Powinnaś ją przeczytać, polecam! :) Dziękuję za wizytę :)

      Usuń
  21. Ostatnio widzę tę książkę praktycznie wszędzie i aż się sama sobie dziwię, że jeszcze jej nie przeczytałam, bo jest niesamowicie kusząca, a po twojej recenzji mam jeszcze większą ochotę na przeczytanie jej♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ah dziękuję za wizytę i przemiłe słowa - jeśli lubisz thrillery? Książka na pewno Ci się spodoba :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  22. "Dziewczyna z Brooklynu" jest świetna. Bardzo cenię sobie twórczość autora i czatuję na każdą nową książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh ja za to muszę nadrobić zaległości z pozostałymi książkami Musso :) Dziękuję za wizytę! :)

      Usuń
  23. Ta książka ostatnio mnie prześladuje :) Gdzie się nie obejrzę tam ją widzę. Dodatkowo w większości słyszę o niej pozytywne opinie. To chyba oznacza, że muszę ją przeczytać :D
    Pozdrawiam :)
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Zachęciłaś mnie. Ponadto kocham Nowy Jork! Piękne zdjęcie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dobre słowo i serdecznie polecam! :)

      Usuń
  25. Ja również nie miałam jeszcze okazji zapoznać się z twórczością Musso, jednak ta recenzja jest tak szalenie pozytywna, że chyba nie znajdę już żadnej wymówki na ominięcie pozycji tego autora, szczególnie "Dziewczyny z Brooklynu":)
    https://smallbigshelter.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Nawet nie trać czasu na szukanie 😂 Dziękuję za wizytę i pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
  27. Jestem ciekawa tej książki, ale jeszcze nie miałam okazji po nią sięgnąć. Może kiedyś, w przyszłości, jak będę mieć więcej czasu.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Tori Czyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz thrillery, to powinna Ci się spodobać :) Dziękuję za wizytę i pozdrawiam :)

      Usuń
  28. Chodzi za mną ta książka! Muszę ją przeczuć ale najpierw zdobyć - za długa lista tych do kupienia ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, znam ten ból, aż za dobrze... Eh... :*

      Usuń

Hej! Bardzo Ci dziękuję, że pojawiłaś/łeś się na moim blogu - będzie mi tym bardziej miło, kiedy zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Dziękuję! :)

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.