czwartek, 15 marca 2018

#64 OCALAŁE - RILEY SAGER

DATA PREMIERY: 14-02-2018
WYDAWNICTWO: Otwarte
TYTUŁ ORYGINAŁU: "Final Girls"
ILOŚĆ STRON: 432
KATEGORIA: thriller, horror
OPINIA: Powiem tak, wszystkie moje oczekiwania i nawet więcej w stosunku do tego tytułu? Zostały spełnione i zaspokojone.
OCENA: 9.0






"Jednak jakimś cudem to my krzyczałyśmy najgłośniej, uciekałyśmy najszybciej, walczyłyśmy najbardziej zawzięcie. Udało nam się przetrwać."




Kim jestem?
Każdego dnia myślę, że jestem szczęściarą. W moim związku układa się doskonale, mój blog kulinarny ciągle zyskuje nowych fanów. Żyję z dnia na dzień, skupiając się na przyjemnych chwilach.


Kim byłam?
Celem. Ofiarą. Nazwali mnie Ocalałą, bo przeżyłam masakrę. Tamte wydarzenia kładą się cieniem na moim życiu, mimo że od dziesięciu lat robię wszystko, aby wymazać je z pamięci.


Co się ze mną stanie?
Boję się. Historie z przeszłości powracają, gdy przypominam sobie, że nie jestem jedyną Ocalałą. Takich jak ja było kilka, ale nie wszystkie miały tyle szczęścia. Lisa już nie żyje, a Sam nagle zjawia się u mnie…
Przeszłość właśnie mnie dogoniła i muszę stanąć z nią twarzą w twarz. Czy tym razem też ocaleję?






To naprawdę jest dobry thriller, który do samego końca będzie trzymał Was w irytującym napięciu, mieszając Wam w głowach i sprawiając, że w pewnym momencie zaczniecie wpadać w swoistą „paranoję” - żonglując podejrzeniami w stosunku do dwóch głównych bohaterek. Autorka tak prowadzi całą akcję, że właściwie każda informacja czy sytuacja? Tylko utwierdza nas w przekonaniu, że to właśnie któraś z tych dwóch postaci maczała palce w zbrodni w Pine Cottage i nie tylko... Tylko czy tak rzeczywiście było? Jeśli chodzi o główne bohaterki książki - tzw. „ocalałe”? Muszę przyznać, że napisane są w bardzo ciekawy i realistyczny sposób, budząc w czytelniku całą gamę uczuć - od sympatii, po niedowierzanie, brak zaufania aż po niechęć, co tylko jeszcze bardziej potęguje chęć przeczytania tej pozycji jak najszybciej, tak by wreszcie dowiedzieć się - co? KTO? jak? I przede wszystkim D L A C Z E G O? Jeśli lubicie krwiste thrillery, które nie pozwalają o sobie zapomnieć na długo w trakcie czytania? To absolutnie POLECAM Wam tę pozycję! Kto już ma ten tytuł za sobą? Jak Wasze wrażenia? A kto dopiero planuje?

16 komentarzy:

  1. Na pewno przeczytam:)
    https://slonecznastronazycia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie sięgam za często po thrillery, ale jeśli jest dobry to mogę się skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo ciekawa tej książki, ku mojej wielkiej radości czeka już na mnie w mojej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Baaaaaardzo jestem jej ciekawa. Bardzo, bardzo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czym prędzej się za nią łap i czytaj :)

      Usuń
  5. Haha, ciekawe, bo dzisiaj i ja napisałam recenzje tej książki! Właśnie ją skończyłam i mam mieszane uczucia. Jako całość - podobała mi się, jednak widzę wiele rzeczy, które mnie irytowały. Ogólnie uważam, że to dobry debiut. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to zawsze tak jest, chyba nigdy nie przeczytałam książki, która byłaby idealna od A do Z ;)

      Usuń
  6. Książka leży już na mojej półce i już nie mogę się doczekać, kiedy ją w końcu przeczytam :)

    Całuję,
    oliviaczyta

    OdpowiedzUsuń
  7. Często ta okładka przewija mi się na instagramie. Czytałam wiele przychylnych opinii na jej temat, a Ty mi teraz to jeszcze potwierdziłaś. Fajny opis, także myślę, że jak będzie okazja, to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam ją będąc w wakacje na Mazurach, znajomi poszli spać, a ja siedziałam z nią do piątej nad ranem :D Genialna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze powiedz, że mieszkaliście w domku w lesie 🙊🙊🙊

      Usuń

Hej! Bardzo Ci dziękuję, że pojawiłaś/łeś się na moim blogu - będzie mi tym bardziej miło, kiedy zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Dziękuję! :)

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.