środa, 28 lutego 2018

#62 KRONIKI JAARU. KSIĘGA LUSTER - ADAM FABER

DATA PREMIERY: 14-06-2017
WYDAWNICTWO: Czwarta Strona
TYTUŁ ORYGINAŁU: "Kroniki Jaaru. Księga luster"
ILOŚĆ STRON: 456
KATEGORIA: literatura młodzieżowa
OPINIA: "Typowa nastolatka” jako główna bohaterka, to jednak nie do końca moja „bajka” i z całą pewnością porównywanie Jej do Harry’ego Pottera? To wieeeeeeelkie nadużycie.
OCENA: 6.0





"Czy to wszystko mogło być tylko złudzeniem? Czy mogło się jej tylko śnić?

Zresztą... Jawa czy sen - jakie to miało znaczenie?"




Gdyby Harry Potter był dziewczyną, nazywałby się Kate Hallander!​ ​​

Kate jest typową nastolatką. Mieszka u swojej ciotki w Londynie​ i wiedzie spokojne życie. Pewnego dnia staje na progu tajemniczego sklepu pełnego czarodziejskich przedmiotów, od właścicielki którego otrzymuje Księgę Luster. Dziewczyna rzuca miłosny urok na przystojnego Jonathana, lecz czar skutkuje zupełnie inaczej, niż by tego oczekiwała. Kate trafia do Jaaru, krainy zamieszkanej przez magiczne stworzenia.

Fion jest ferem, baśniową istotą. Jego stosunki z ojcem są coraz gorsze, więc w akcie buntu opuszcza dom, by odnaleźć przypisaną mu czarownicę. Wpada w ręce niebezpiecznej nimfy Erato​ i przez swoją naiwność wprowadza do świata magii wielki zamęt.

Tymczasem w Londynie ciotka dowiaduje się, że ze sklepu pani Selene zniknął magiczny kamień o potężnej mocy. Czy uda się go odnaleźć? Jak Kate, początkująca wiedźma, poradzi sobie w świecie Jaaru, mając u boku ekscentryczne fery i wyniosłego jednorożca? I co tak naprawdę skrywa plan nikczemnej Erato? ​​



Jest to historia młodej dziewczyny, która z dnia na dzień dowiaduje się o istnieniu magicznego świata, którego sama jest ważną częścią, ponieważ jak się okazuje? Jest czarownicą, o czym rodzina „zapomniała” jej wspomnieć, przez ostatnie naście lat jej życia 🌷🦄🐺🌚 🐝🦋🌿 Nie da się ukryć, że książka ze zdjęcia nie porwała mnie, ani nie zaparła mi tchu w piersiach podczas czytania. Przy takiej ilości stron? Zamiast dużej czcionki, książka ta w moim odczuciu powinna zostać lepiej dopracowana i przemyślana. Akcja jest jakby wyrwana z kontekstu, wszystko dzieje się jeśli dobrze zrozumiałam w ciągu 3-4 dni? I jedyne słowo jakie mi się nasuwa to „chaos”. Zabrakło mi „tego czegoś”, choć „Kroniki...” mimo wszystko czyta się całkiem przyjemnie 😅 Duży plus dla autora za wykreowanie nowego świata, jego mieszkańców i zasad w nim panujących - jak na debiut jest to z pewnością coś godnego pochwalenia i docenienia 👍🏻 Jednak „typowa nastolatka” jako główna bohaterka, to jednak nie do końca moja „bajka” i z całą pewnością porównywanie Jej do Harry’ego Pottera? To wieeeeeeelkie nadużycie. Jeśli lubicie takie baśniowe klimaty, fery, jednorożce, walkę Dobra ze Złem i nie macie tendencji do rozkładania książki na czynniki pierwsze skupiając się na jej niedociągnięciach, bądź pewnych nieścisłościach? To śmiało możecie sięgnąć po „Księgę luster”! 😅 I mimo, że sama z ciekawości przeczytam kolejne tomy licząc na większe dopracowanie i dbałość o szczegóły, to mam pełną świadomość tego, że nie jest to pozycja dla każdego czytelnika, zatem i POLECAM i NIE, wybór należy do Was 🙊 Czytaliście? Jakie są Wasze wrażenia? 🤔

12 komentarzy:

  1. Nie czytałam. Ogólnie mam mieszane odczucia co do tej serii... czytałam kiepskie opinie.

    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ja też mam mieszane, a jeszcze dwa tomy przede mną :P

      Usuń
  2. Również czytałam różne opinie...nie wiem czy lubię takie klimaty, nie mniej urzeka mnie okładka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładki są śliczne, szkoda, że treść już jest dużo słabsza :D

      Usuń
  3. Nie przepadam zbytnio za fantastyką, szczerze mówiąc chyba już po prostu wyrosłam z tego typu książek ;) Ale zastanawiam się nad wykorzystaniem tej serii jako prezent dla młodszej kuzynki :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I myślę, że jest to bardzo dobry pomysł - na pewno Jej się spodobają :D

      Usuń
  4. Mam drugi tom "Kronik Jaaru" z wygranej w konkursie, ale jakoś nie mogę się zebrać w sobie żeby kupić pierwszy no i oczywiście trzeci, choć jestem ciekawa tej serii :)

    Pozdrawiam,
    books-hoolic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jak się jednak zdecydujesz? To bardziej Ci przypadnie do gustu ta serii niż mi :D

      Usuń
  5. Generalnie wrażenia miałam dość podobne - na pocieszenie powiem, że drugi tom jest zdecydowanie bardziej dopracowany i pod względem stylu, i fabuły :)

    Pozdrawiam,
    Ewelina z Gry w Bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  6. Czeka na mnie kupiona druga cześć i chyba po prostu od niej zacznę - a wtedy się przekonam, czy warto sięgnąć po pierwszą i trzecia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to i lepszy pomysł? Bo pierwszy tom zdecydowanie nie zachwyca :D

      Usuń

Hej! Bardzo Ci dziękuję, że pojawiłaś/łeś się na moim blogu - będzie mi tym bardziej miło, kiedy zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Dziękuję! :)

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.