poniedziałek, 12 lutego 2018

#57 NA SKRAJU ZAŁAMANIA - B. A. PARIS [PRZEDPREMIEROWO]

DATA PREMIERY: 15-02-2018
WYDAWNICTWO: Albatros
TYTUŁ ORYGINAŁU: "The Breakdown"
ILOŚĆ STRON: 352
KATEGORIA: thriller, kryminał
OPINIA: Mimo bohaterki-wariatki i wrażenia, że więcej szaleństwa nie jesteśmy już w stanie przyjąć? Okazuje się, że nie taka z niej wariatka, jak ją malują, a wszystko z czym się stykamy? Ma sens!
OCENA: 8.0






JEŚLI NIE MOŻESZ UFAĆ SOBIE NAWET SOBIE, TO KOMU MOŻESZ WIERZYĆ?







Wszystko zaczęło się tamtej nocy. W lesie.
 
Cass Anderson nie zatrzymała się, by sprawdzić, czy siedząca w zaparkowanym na leśnej drodze samochodzie kobieta nie potrzebuje pomocy. Teraz nieznajoma nie żyje. Od tamtej feralnej nocy Cass nie może się pozbierać – regularnie powtarzające się głuche telefony mącą jej spokój, a ona sama czuje, że nieustannie jest obserwowana. Nawet najmniejszy dźwięk przyprawia ją o przyspieszone bicie serca i ciarki. Nękana wyrzutami sumienia zaczyna miewać kłopoty z pamięcią. Coraz częściej nie może sobie przypomnieć, czy zażyła lekarstwa, jaki kod odblokowuje alarm, gdzie zaparkowała samochód, dlaczego zamówiła dziecięcy wózek, skoro nie jest w ciąży, i czy leżący na blacie w kuchni nóż na pewno nie był pokryty krwią… Jedyne, czego nie może wyrzucić z pamięci, to twarz zamordowanej kobiety.





WOW. Jeśli mieliście okazję rzucić okiem na moje stories na #ig z soboty to pewnie zorientowaliście się już, jak duże wrażenie zrobiło na mnie zakończenie tej książki, dzięki któremu zupełnie inaczej spojrzałam na całość tej pozycji! Tajemnicze morderstwo w lesie, prześladowca, postępująca demencja, oraz zaczynająca tracić rozum Cass. Przez większość stron ma się wrażenie, że główna bohaterka to niespełna rozumu wariatka, która żyje w jakieś chorej paranoi i nie wiem jak Wy, ale ja miałam ochotę mocno nią potrząsnąć, momentami nie mogąc już dosłownie zdzierżyć Jej zachowania. I nagle zupełnie przypadkiem akcja zaczyna nabierać tempa, a zachowanie Cass, o dziwo, sensu! Jak się okazuje? Nie taka z niej wariatka, jak ją malują! Ale ciiii więcej nie zdradzę!  Duży plus dla autorki za finał, ponieważ mimo, że podejrzewałam w pewnym momencie jedną z osób? To i tak nie wpadłam na pomysł o co tutaj tak do końca chodzi. Duży plus za zakończenie, które przynosi ulgę, satysfakcję i poczucie, że sprawiedliwości stała się zadość. Zdecydowanie POLECAM! Macie ją w planach?


ZA EGZEMPLARZ RECENZENCKI DZIĘKUJĘ:








32 komentarze:

  1. Bardzo chcę przeczytać tę książkę. Jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie czytałam debiutu tej autorki, ale jeśli czytałaś "Za zamkniętymi drzwiami" i lektura przypadła Ci do gustu? To po rozmowach z innymi czytelnikami wiem, że jest bardzo podobna do tej pozycji, więc nie powinnaś się rozczarować :)

      Usuń
  2. Hm... Lubię takie klimaty. Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Cię nie zawiedzie 👍🏻

      Usuń
  3. jestem ciekawa zarówno tej pozycji jak i poprzedniej tej autorki :) bo "za zamkniętymi drzwiami" też jeszcze nie czytałam, a lubię takie powieści gdzie koniec zaskakuje i gdzie główna bohaterka ma problemy natury umysłowej, albo przynajmniej wszystko wskazuje na takie problemy :)
    więc tak, mam ją w planach :)
    pozdrawiam
    cherryladyreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie słyszałam dużo dobrego o tej pierwszej części - muszę się gdzieś za nią rozejrzeć 🤔

      Usuń
  4. Musze nadrobić poprzednią książkę i zabrać się za tą. Brzmi szalenie intrygująco i zdecydowanie w moim klimacie :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się obie spodobają 😅

      Usuń
  5. Mam w planach, więc z chęcią się skuszę. Dodatkowo jeśli zakończenie nie jest do końca do przewidzenia, to tylko na plus! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej ja do końca go nie przewidziałam, choć lekkie podejrzenia co do jednej postaci miałam 😂

      Usuń
  6. Czytałam wcześniejszą książkę tej autorki i bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś czuję, że to książka dla mnie :) Koniecznie muszę przeczytać! :D

    Pozdrawiam,
    oliviaczyta

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam nic tej autorki, ale moja kuzynka tak i była bardzo zadowolona z zapoznania się z "za zamkniętymi drzwiami". Myślę więc, że i ja z wielką chęcią przeczytam jakiś utwór pani Paris, a " za skraju załamania" wydaje się być odpowiednie.

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że w takim razie książka przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  9. Czekam na tę książkę, widziałam już, że wszyscy dostali, a ja czekam na swojà paczuszkę i osladzam sobie czas oczekiwania fenomenalnym „Dzieckiem” od Czarnej Owcy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie dostałam jakiś czas temu propozycję recenzji tego „Dziecka”, ale jakoś dalej nie podjęłam decyzji 🤔

      Usuń
  10. Tak, tak, tak! Thrillery nie są moim ulubionym gatunkiem ale raz na jakiś czas z ogromną chęcią sięgam po tego typu książki ale wtedy oczekuje że będą petardą! A tutaj muszę przyznać, że zapowiada się bardzo ciekawie. Bardzo ciekawi mnie zakończenie, uwielbiam być zaskakiwana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że nie wiem czy to jest akurat petarda, ale mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu jeśli zdecydujesz się po nią sięgnąć :)

      Usuń
  11. Widziałam już wcześniej sporo pozytywnych opinii na temat "Za zamkniętymi drzwiami". Jednak sama jeszcze po nią nie sięgnęłam. Muszę zapisać tę autorkę na listę i w przyszłości przeczytać którąś pozycję z jej twórczości.

    Pozdrawiam,
    Justyna z Od nowego wiersza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jeszcze nie czytałam debiutu autorki, ale słyszałam o tej książce wiele dobrego :)

      Usuń
  12. Mam ma półce, także przeczytam. Poprzednia była dosyć dobra. P. S. Fajne te Twoje krótsze recenzje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze nie chce mi się pisać długich epistoł skoro mogę o książce powiedzieć krótko zwięźle i na temat 😂

      Usuń
  13. Czytałam "Za zamkniętymi drzwiami" tej autorki i byłam, lekko mówiąc, zawiedziona. Mimo wszystko chciałabym przeczytać ten tytuł, autorka zdawała się mieć potencjał i staram się nie zrażać, tym, że poprzednia mi się nie podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie pamiętam, że mimo wielu pozytywnych opinii, Tobie akurat nie przypadła do końca do gustu - muszę się kiedyś za nią zabrać :)

      Usuń
  14. Nie czytałam jeszcze poprzedniej książki tej autorki, więc jeżeli już zacznę raczej od tamtej, ale sama fabuła wydaje się interesująca ;) Zresztą ja lubię takie klimaty, więc prędzej czy później pewnie trafi w moje ręce :D

    Pozdrawiam,
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mam nadzieję, że obie przypadną Ci do gustu :)

      Usuń
  15. Jestem bardzo ciekawa tej książki.
    Pozdrawiam
    Kasia z bloga mojswiatliteratury.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pewno sięgnę po ten tytuł, wydaje się bardzo intrygujący. :)

    OdpowiedzUsuń

Hej! Bardzo Ci dziękuję, że pojawiłaś/łeś się na moim blogu - będzie mi tym bardziej miło, kiedy zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Dziękuję! :)

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.