niedziela, 16 września 2018

#94 "KRĘGI" - ZBIGNIEW ZBOROWSKI

DATA PREMIERY: 05-09-2018
WYDAWNICTWO: Znak.
TYTUŁ ORYGINAŁU: "Kręgi"
ILOŚĆ STRON: 480
KATEGORIA: kryminał, sensacja
OPINIA:  Muszę przyznać, że nie domyśliłam się, kto de facto stoi za częścią morderstw, a samo zakończenie sprawiło, że z niecierpliwością czekam na kolejny tom. Czy polecam? O tak!
OCENA: 8.0






"Dawno przestał się czuć jak Brudny Harry. Tamto to była tylko maska, którą brutalnie zerwano mu z twarzy i wdeptano w glebę."





Mężczyźni. Nie wyglądali na potwory. Ten z prawej był niski i pulchny, o jowialnej twarzy. Środkowy był wyższy, ale znacznie starszy. Po lewej stał najmłodszy, z brzuszkiem rysującym się pod dresową bluzą. Może nie jest tak źle? Może chcieli tylko ponapawać się trochę jej strachem? Zażartować?

Nie. W ich oczach było coś, co odbierało nadzieję.

W warszawskim parku zostaje znalezione ciało nastolatki. Młoda dziewczyna ma odcięte dłonie. Rusza policyjne śledztwo.

W tym samym czasie wyrzucony z policji Bartosz Konecki, dorabiający jako prywatny detektyw, dostaje zlecenie: ma śledzić młodą aktorkę. Odkrywa, że dziewczyna stara się zebrać informacje na temat brutalnego morderstwa sprzed lat. Morderstwa, które do złudzenia przypomina niedawną zbrodnię na nastolatce.

Czy za zbrodniami stoi ta sama osoba?
Jaki związek ze sprawą ma kobieta, którą kazano mu śledzić?

Czy samotny detektyw będzie szybszy niż policja?
I czy powstrzyma zło, które zatacza coraz szersze kręgi?



”Kręgi” są drugim tomem serii o Bartoszu Koneckim, którego czytelnik miał możliwość poznać już w „Skazie” (którą zdecydowanie muszę nadrobić!). Często gęsto zdarza się tak, że kiedy bookstagramowy świat zachwyca się jakimś tytułem, ja podczas jego lektury właściwie non stop zadaję sobie pytanie skąd ten fenomen? Przysłowiowe „why?!” dudni mi wtedy w głowie bez przerwy, jednak „Kręgi”? Przyjemnie mnie w tym temacie zaskoczyły, bowiem tytuł ten jest naprawdę ciekawie napisanym i skonstruowanym kryminałem. Prowadzony jest w taki sposób, że właściwie od samego początku wydaje nam się, że wszystko jest jasne i oczywiste, a osoby odpowiedzialne za śmierć niewinnej dziewczyny są nam wręcz podane na tacy. Tylko czy rzeczywiście chodzi tu wyłącznie o to morderstwo, czy może mamy tutaj do czynienia z czymś więcej? I czy kolejna zbrodnia, ponownie śmierć młodej dziewczyny, ma coś wspólnego z tym co stało się przed laty? Wraz z kolejnymi pochłanianymi stronami zaczynamy orientować się, że właściwie wszystko co dotyczy tych zbrodni, wcale nie jest do końca takie, jakim mogłoby nam się wydawać na pierwszy rzut oka, a osób zamieszanych w morderstwa jest znacznie więcej niż nam się początkowo wydawało. Postać głównego bohatera być może nie jest porywająca - zaniedbany fizycznie były bokser, którego prywatna tragedia pchnęła w stronę antydepresantów, sprawia momentami wrażenie „nieogarniętego”. Jednak mimo swoich mankamentów wzbudza w czytelniku sympatię, która sprawia, że od początku do końca trzymamy kciuki za powodzenie jego prywatnego śledztwa. Ps. Muszę przyznać, że nie domyśliłam się, kto de facto stoi za częścią morderstw, a samo zakończenie sprawiło, że z niecierpliwością czekam na kolejny tom. Czy polecam? O tak!

ZA KSIĄŻKĘ DZIĘKUJĘ:


8 komentarzy:

  1. Jestem zdecydowanie na tak, ale muszę jeszcze nadrobić pierwszy tom. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że ja przeczytałam 'Kręgi' bez czytania 'Skazy' i w niczym mi to nie przeszkadzało - książka jest tak skonstruowana, że spokojnie możesz przeczytać ją pierwszą, ale nie namawiam - rozumiem, że wolisz czytać chronologicznie :) Sama też planuję w najbliższej przyszłości nadrobić poprzedni tom :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Tyle dobrego słyszę o tej książce, a nadal czuję, ze to zupełnie nie mój klimat... Może jednak kiedyś się skuszę

    Pozdrawiam,
    Gabcia bookish-shark.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie jeśli czujesz, że to nie Twoje klimaty i nie Twój świat? To nic na siłę, po co masz się męczyć czytając? 😅

      Usuń
  3. Ciekawe kiedy ukaże sie kolejny tom.... Już czekam:) I też mam pierwszy do nadrobienia. Mam kilka swoich zarzutów do tej książki, ale jako kryminał jest świetna. Idealnie trzyma w napięciu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo idealna nie jest, ale tak jak wspominasz w komentarzu - jako kryminał jest świetna i fajnie trzyma w napięciu - aż z przyjemnością sięgnę po „Skazę” żeby nadrobić zaległości 😅

      Usuń
  4. Ja po przeczytaniu Kręgów czułam niedosyt i już mam zarezerwowany pierwszy tom w bibliotece :D
    Ale strasznie dobrze się to czytało. Mimo, że to taki grubasek, szybko się czyta, aż nie ma się ochoty odkładać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam podobnie, jak już się wciągnęłam to ciężko było mi się oderwać i czytałam w każdej wolnej chwili 😅

      Usuń

Hej! Bardzo Ci dziękuję, że pojawiłaś/łeś się na moim blogu - będzie mi tym bardziej miło, kiedy zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Dziękuję! :)

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.