czwartek, 22 czerwca 2017

01. "OGRÓD MAŁYCH KROKÓW" ABBI WAXMAN


Autor: ABBI WAXMAN
Tytuł: OGRÓD MAŁYCH KROKÓW
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO OTWARTE
Ocena: 5/5
Polecam: TAK


„Stworzyłaś sobie wygodny, bezpieczny świat, a mimo to nadal jesteś bardzo smutna i czujesz się samotna. Sama się zapędziłaś w kozi róg, rozumiesz?”

Nie będę odkrywcza, kiedy powiem, że całe nasze życie składa się z kroków; mniejszych bądź większych i każdy z nas podejmuje je w mniej lub bardziej świadomy sposób. Niektórzy żyją tak, jakby nie miało być jutra, jakby był tylko dzień dzisiejszy i nic więcej, czerpiąc z życia pełnymi garściami, są też tacy, którzy żyją przyszłością, ciągle marząc o tym, co mogłoby być, zapominając, że przecież żeby spełnić marzenia? Trzeba skupić się na ich realizacji – a tego nie zrobi się żyjąc przyszłością, a teraźniejszością właśnie. Inni z kolei żyją wyłącznie dniem wczorajszym, tak jakby przeszłość mogła dać im bezpieczne schronienie, utrzymując ich w bańce mydlanej tego co znane i już przeżyte. Dzięki czemu nikt i nic nie jest w stanie ich zranić, ponieważ wszystko co już powinni przeżyć? Przeżyli i tego się kurczowo trzymają. Do jakiej grupy zaliczacie siebie? Zastanawialiście się kiedyś nad tym?

~

Po książkę "Ogród małych kroków" Abbi Waxman sięgnęłam w momencie, kiedy poczułam, że moje życie zaczyna mnie przerastać i potrzebowałam ucieczki od problemów i natłoku myśli... Chciałam nieskomplikowanej, po prostu 'lekkiej' odskoczni od codzienności, która pozwoliłaby mi zwyczajnie odpocząć od tego, co mnie otacza, dając chwile wytchnienia i zasłużonego relaksu dla zmęczonego nadmiarem myślenia umysłu. I był to strzał w dziesiątkę, dzięki tej książce właśnie przypomniałam sobie, jak bardzo lubię ten gatunek literatury, o czym zdążyłam już skutecznie zapomnieć nie znajdując nic ciekawego do poczytania w ciągu ostatnich kilku lat. Plus ta okłada. Nie przypominam sobie, żebym widziała coś tak pięknego i skończenie doskonałego, co przykułoby moją uwagę już od pierwszego spojrzenia. I tu Was zaskoczę, mimo, że książka ma bardzo 'Bridget Jonesowy' charakter? Kiedy odłoży się na bok tą lekką otoczkę, w łatwy i nie obciążający sposób można skupić się na drugim dnie tej powieści, czyli na tym, co właściwie autorka chciała przekazać czytelnikowi – żyj, przeżywaj, doświadczaj i idź do przodu, zostaw przeszłość przeszłości, ciesz się teraźniejszością i miej odwagę planować przyszłość. Pomimo wszystko.

~

Jeśli szukacie pozycji na półce w księgarni, która w lekki sposób pozwoli Wam zastanowić się chwilę nad sobą, nad życiem, jego przemijalnością, a jednocześnie jego pięknem i możliwościami dnia codziennego? To sięgnijcie właśnie po "Ogród...", obiecuję, że się nie zawiedziecie :) Czytając książkę nie raz i nie dwa miałam ochotę westchnąć pod nosem: 'No tak... skąd ja to znam...'. Ostrzegam tylko przed niekontrolowanymi parsknięciami śmiechem, bądź mamrotaniem pod nosem, które towarzyszyły mi nagminnie podczas czytania, co kończyło się czytaniem na głos fragmentów powieści tak, by mój Partner mógł lepiej zrozumieć moje nie do końca normalne zachowanie ;) Książka napisana jest w sposób, z którym zawsze najłatwiej jest mi się zidentyfikować podczas czytania, czyli sarkastyczno - humorystyczna pierwsza osoba liczby pojedynczej, co daje szanse jeszcze lepszego wczucia się w losy głównej bohaterki - którą w tym przypadku jest Lilian, samotna matka dwóch rezolutnych córeczek, zmagająca się z nieuniknionym faktem – że czy to się nam podoba czy nie, życie toczy się dalej, nie ważne co akurat nas w tym życiu spotka. Śmierć bliskiej osoby, mimo, że rozrywa serce i pozostawia niezabliźnioną ranę? Jednak nie jest śmiercią nas samych - my żyjemy dalej, oddychamy i wbrew temu, jak może nam się wydawać, bądź wbrew dławiącym nas wyrzutom sumienia? TAK WŁAŚNIE BYĆ POWINNO.

~

Nie zdradzę Wam treści książki - ponieważ jaki byłby sens jej przeczytania dla Was, prawda? Jednak powiem Wam tyle, że urok i ciepło tej powieści; miłość i radość, przyjaźń i pasja, na którą zawsze jest czas i właściwy moment. Skutecznie pozwolą Wam inaczej spojrzeć na Was samych i Wasze codzienne życie. Poza tym sposób w jaki przedstawione jest tutaj ogrodnictwo sprawił? Że miałam ochotę pielić grządki na własnym balkonie. Czasem zrządzenie losu lub przypadek mogą sprawić, że nasze życie zmieni się o 180° - tylko musimy mu na to pozwolić. Pozwólmy zatem. Po prostu żyjmy.



8 komentarzy:

  1. Cudowna recenzja ❤ Musze koniecznie sięgnąć po tę ksiazke!😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu 😍❤️ A po książkę koniecznie sięgnij, zapewni Ci zarówno dobrą zabawę jak i da Ci do myślenia - a takie książki myślę są najbardziej wartościowe ☺️

      Usuń
  2. Takie recenzje to ja lubię, same konkrety, bez zbędnego zdradzania treści - super! ☺ A po książkę chetnie sięgnę - tez potrzebuję Małek odskoczni od wszystkiego. 😊
    Powodzenia w prowadzeniu bloga, trzymam kciuki, bardzo tu ładnie u Ciebie ☺😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Kochana za miłe słowa, blog narazie jest można powiedzieć "under construction" i nie wiem jeszcze na 100% czy będę prowadziła go regularnie, ale jako że "Ogród..." bardzo mi się spodobał, chciałam się tymi kilkoma luźnymi spostrzeżeniami podzielić z innymi 🌿😅 Jestem przekonana, że przypadnie Ci ta pozycja do gustu 😘☺️

      Usuń
  3. Kupiłam tę powieść, bo zakochałam się w jej okładce. Teraz tylko muszę ją przeczytać! :) Ale wiem, że będzie dobra, bo wszystkie recenzje, jakie czytałam, były bardzo pozytywne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu doskonale Cię rozumiem, bo miałam podobnie :) Książka ma tak piękna okładkę, że ciężko oderwać od niej wzrok, ale co najważniejsze? W tym przypadku ma również piękną zawartość :) Będziesz się dobrze bawiła czytając i przyjemnie spędzisz czas ^^ Miłej lektury! I dziękuję za komentarz ��

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę tą książkę wreszcie mieć w swojej biblioteczce! A okładka jest boska! ♥
    Pozdrawiam! :)

    https://dzejniczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest! Jest! Ale na szczęście tutaj za piękną okładką? Idzie również piękna zawartość, książka jest naprawdę świetna, zdecydowanie polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Hej! Bardzo Ci dziękuję, że pojawiłaś/łeś się na moim blogu - będzie mi tym bardziej miło, kiedy zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Dziękuję! :)

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.